Bevers

Bevers gezocht!

Kinderen tussen 4 en 7 jaar oud kunnen nu ook mee gaan doen met scouting. Na enkele jaren van afwezigheid start Scouting Columbus weer met een bevergroep. Wij nodigen kinderen uit Den Bosch West, maar ook uit andere delen van de stad en omstreken, uit om eens te komen proeven tijdens onze kijkbijeenkomsten, en om zich aan te melden.

Scouting Columbus biedt al activiteiten voor de jeugd van 7 tot 18 jaar. Dat doen we in verschillende speltakken; de welpen (voor kinderen van 7 tot 11 jaar), de scouts (van 11 tot 15 jaar) en explorers (van 15 tot 18 jaar). Dit programma willen we completeren met een groep bevers – zoals gezegd, een groep voor kinderen in de leeftijd tussen 4 en 7 jaar.

Hotsjietonia

Net als bij de andere speltakken leren bevers spelenderwijs verschillende scoutingtechnieken, en leren ze samen te spelen en te delen. De verschillende activiteiten zijn verknoopt met het dorp Hotsjietonia en zijn inwoners. Elke dorpsbewoner heeft zijn specialiteit, die terugkomt in de activiteiten van de bevers.

Met Keet Kleur kunnen de kinderen bijvoorbeeld verven, kleien of kliederen met papier maché. Haar zus Fleur leert ze toneel te spelen of kleren te ontwerpen. Ze kunnen proefjes doen met Professor Plof, over de natuur leren met Bas Bos en Rebbel, of knutselen bij Stanley Stekker. En nog veel meer – voor elke activiteit die de kinderen willen doen, is er in Hotsjietonia wel iemand die ze daarbij kan helpen.

De nieuwe bevergroep start in september, en komt dan elke vrijdag tussen 15.30 uur en 17.00 uur bij elkaar. Elke bijeenkomst kent een gevarieerd programma, dat is georganiseerd rond de activiteiten van één van de inwoners van Hotsjietonia. Daarnaast hebben we regelmatig uitjes, of een overnachting in ons clubhuis ’t Hoefke.

De contributie bedraagt €16,50 per maand, en de uitjes en overnachtingen zijn daarbij inbegrepen.

Informatie en kijkdagen

De komende drie vrijdagen, 10 juni, 17 juni en 24 juni, houden we kijkdagen in ons clubhuis ’t Hoefke, Hoefpad 5 in Den Bosch. Dit zijn vrije inloopbijeenkomsten waarop uw kind zonder aanmelding mee kan doen. Deze organiseren we op de reguliere tijden tussen 15.30 uur en 17.00 uur. Als u meer informatie wilt hebben over de bevers van Scouting Columbus, kunt u contact opnemen met Thea Kokshoorn, via thea_kokshoorn@hotmail.com of telefoonnummer 06 – 201 164 79.

Stafleden
Thea Kokshoorn | Teamleidster
Marcha Bouwens
Janis van Zoggel